Skolebestyrelsen

Herunder kan du læse mere om skolebestyrelsen på Ryomgaard Realskole, der har ansvar for skolens overordnede ledelse, økonomi, og ansættelse af skoleleder.

Du finder medlemmerne af skolebestyrelsen nederst på siden.

Skolebestyrelsen på Ryomgaard Realskole

Skolebestyrelsen på Ryomgaard Realskole består af engagerede forældre­ valgt blandt skolens forældre­kreds. Bestyrelsen har til opgave at sikre, at skolen drives i overensstemmelse med gældende love og skolens vedtægter.

Bestyrelsen består af 7 medlemmer, som vælges for en periode af 2 år. Valget foregår på det årlige forældre­kredsmøde, hvor alle forældre­ til elever på skolen har stemmeret. Derudover vælges 2 suppleanter, som træder til, hvis et medlem træder ud før tid. Suppleanterne deltager ikke i bestyrelsesmøderne.

Bestyrelsen har ansvar for skolens overordnede ledelse, herunder økonomi, ansættelse af skoleleder og fastlæggelse af skolens overordnede mål og politikker. De arbejder tæt sammen med skoleledelsen, som står for den daglige drift.

Bestyrelsen mødes mindst 6 gange om året, men ofte flere, hvis nødvendigt. Møderne er planlagt til at sikre en løbende dialog om skolens udvikling og udfordringer. Beslutninger træffes ved simpelt flertal blandt de fremmødte medlemmer.

Dagsorden og referater kan findes på skolens Intranet. Alle forældre­ har ret til at foreslå punkter til dagsorden, og det gør man ved at ringe eller skrive til et medlem fra bestyrelsen.

Bestyrelsesmøder for skoleårene 2024/2025

Onsdag d. 22. maj 2024
Onsdag d. 21. august 2024
Onsdag d. 18. september 2024 (forældre­kredsmøde)
Onsdag d. 9. oktober 2024
Lørdag d. 9. november 2024 (bestyrelsesseminar)
Onsdag d. 11. december 2024
Onsdag d. 29. januar 2025
Onsdag d. 26. marts 2025
Onsdag d. 14. maj 2025

Børnehaven
Grundskolen
Real10
Real10
Grundskolen
Børnehaven